Studi Pergolesiani n. 8
“Studi pergolesiani n. 8”
Atti del Convegno Internazionale G.B. Pergolesi, the Transmission and Reception of Neapolitan Music in Saxony and Bohemia, (Dresda 12-14 novembre 2010)
a cura di Claudio Bacciagaluppi, Hans-Günter Ottenberg e Luca Zoppelli (il volume è stato realizzato grazie a un contributo del Fondo Nazionale Svizzero per la Ricerca Scientifica)
data pubblicazione: 2012
indice:
Claudio Bacciagaluppi, Hans-Günter Ottenberg, Luca Zoppelli , Prefazione, pp. 7-10.
Vincenzo De Vivo, Die Pergolesi-Stiftung und -Forschung im Jubiläumsjahr 2010, pp. 11-14.
Claudio Toscani, Schritte auf dem Weg zu einer neuen textkritischen Ausgabe der Werke Pergolesis, pp. 15-34.
Kai Köpp, Giovanni Battista Pergolesi and the concept of musical ‘ortography’ – Understanding written and unwritten articulation in eighteenth-century music, pp. 35-52.
Jóhannes Ágústsson, Giovanni Alberto Ristori at the court of Naples 1738-1740, pp. 53-100.
Paologiovanni Maione, La musica ‘viaggiante’ nelle carte dei ministri napoletani a Dresda nel Settecento, pp. 101-170.
Janice B. Stockigt, Italian composers listed in the «Catalogo 1765» («Schürer-Katalog») of the Dresden «Hofkirche», pp. 171-199.
Ortrun Landmann, Porpora in Dresden, pp. 201-228.
Stefano Aresi, Porpora tra Dresda e Vienna: i «Sei duetti sulla Passione di Cristo», pp. 229-257.
Claudio Bacciagaluppi, Parodies in Pergolesi’s sacred music: some reflections on Central European sources, pp. 259-286.
Marc Niubo, Giovanni Battista Pergolesi in eighteenth-century Bohemia, pp. 287-311.
Václav Kapsa, Jana Perutková, Jana Spácilová, Some remarks on the relationship of Bohemian aristocracy to Italian music at the time of Pergolesi, pp. 313-341.
Tomasz Jez, The reception of Neapolitan music in the monastic centres of baroque Silesia, pp. 343-369.
Roberto Scoccimarro, The question of ‘mixed’ form in mass settings by Jan Dismas Zelenka and ‘Neapolitan’ composers of the early eighteenth century, pp. 371-405.
Paolo Sullo, La fortuna europea delle raccolte di solfeggi di Leonardo Leo, pp. 407-433.
Alessandro Lattanzi, The instrumental music of Domenico de Micco and its attribution to Hasse in German sources, pp. 435-451.
Hans-Günter Ottenberg, Giovanni Battista Pergolesis «La serva padrona» und «Stabat mater» im Spiegel des deutschsprachigen Musikschrifttums des 18. und frühen 19. Jahrhunderts, pp. 453-497.