Studi Pergolesiani n. 2
Atti dell’International Pergolesi Conference, (New York 25-26 aprile 1986)
a cura di Francesco Degrada
data pubblicazione: 1988
indice:
Francesco Degrada, Presentazione / Foreword, pp. VII-XIII.
Gabriele Fava, Lettera da Jesi, p. XV.
Enrico Ciuffolotti, Indirizzo di saluto al Convegno, pp. XVI-XVII.
Barry S. Brook, Recent developments in Pergolesi research, performance, and publication (may, 1986), pp. 3-6.
Helmut Hucke, Pergolesi in der Musikgeschichte oder: Wie Groß war Pergolesi?, pp. 7-19.
Francesco Degrada, Pergolesi, il marchese Pianetti e il Conservatorio di S. Maria di Loreto. Su alcune relazioni tra Jesi e Napoli nel primo Settecento, pp. 20-48.
Dale A. Monson, Evidence for Pergolesi’s compositional method for the stage: The «Flaminio» autograph, pp. 49-66.
Roger Covell, Purpose, consistency, and integration in Pergolesi’s «San Guglielmo», pp. 67-77.
Marvin E. Paymer, The Pergolesi overtures: Problems and perplexities, pp. 78-88.
Andreas Odenkirchen, Blechblasinstrumente in den Bühnenwerken Pergolesis, pp. 89-102.
Dennis Libby, The relation of the score to performance in Pergolesi’s «opere serie» based on a study of his «Salustia», pp. 103-109.
Sven Hansell, The acciaccatura in recitatives: A question of what works?, pp. 110-115.
Hubert E. Beckwith, Observations on the transmission of Pergolesi’s chamber cantatas, pp. 116-127.
Hanns-Bertold Dietz, Durante, Feo, and Pergolesi: concerning misattributions among their sacred music, pp. 128-143.
Hermine H. Williams, The «Stabat mater dolorosa»: A comparison of settings by Alessandro Scarlatti and Giovanni Battista Pergolesi, pp. 144-154.
Francesco Degrada, Lo «Stabat mater» di Pergolesi e la parafrasi «Tilge, Höchster, meine Sünden» di Johann Sebastian Bach, pp. 155-184.
Barnard Toscani, «La serva padrona»: Variations on a theme, pp. 185-194.
Gordana Lazarevich, Pergolesi and the «Guerre des Bouffons», pp. 195-203.
Evan Owens, «La serva padrona» in London, 1750-1783, pp. 204-221.
Dennis Libby, Giuseppe Sigismondo, an eighteenth-century amateur, musician, and historian, pp. 222-238.
per richieste di informazioni e acquisto: [email protected]