Home » Co-productions and artistic collaborations

Co-productions and artistic collaborations

CO-PRODUCTIONS AND ARTISTIC COLLABORATIONS

FESTIVAL PERGOLESI SPONTINI

(2001) “Julie ou Le pot de Fleurs” and “Milton” – a co-production with Opéra de Rennes (Francia)
(2001) “L’Olimpiade” – a co-production with Fondazione Ravenna Manifestazioni capofila for Teatro Alighieri di Ravenna, Teatro Comunale of Modena, Teatro Municipale of Piacenza, Teatro Romolo Valli of Reggio Emilia
(2004) “Il Flaminio” –a collaboration with the Festival International d’Opéra Baroque de Beaune (Francia)
(2008) “La Salustia” – a co-production with the Festival del Radio France et Opera National de Montepellier Languedoc-Roussillon
(2012) “La fuga in maschera” –a co-production with the Teatro of San Carlo of Napoli

As part of the various activities of the Festival some concerts have been produced in collaboration with Incontri Asolani-Festival Internazionale of Musica da Camera, with the Festival Organistico Internazionale of Treviso, with Centro della Voce – Università of Bologna, with the Fondazione Fanti Melloni di Bologna, with the Associazione Marche Musica Contemporanea of Fano, with the Fondazione Canova di Possagno (TV), with Marche&Organi Network Organistico Marchigiano, Residart, Macrocosmi and Comune of Camerata Picena, Accademia Barocca de I Virtuosi Italiani, Ensemble Talenti Vulcanici, Sonora Chamber Ensemble.

OPERA SEASON OF TRADITION – G.B. PERGOLESI THEATRE OF JESI

(2005) “L’Ape Musicale” – a co-production with Teatri SpA of Treviso and a collaboration with maggio Fiorentino Formazione and Eurobottega
(2005) “Falstaff” – a collaboration with the Teatro dell’Aquila of Fermo and staging of the Teatro G. Verdi of Trieste
(2005) “Cavalleria Rusticana/Gianni Schicchi” – a co-production with the Teatro Nazionale dell’Opera of Belgrado and the Teatro dell’Aquila di Fermo
(2006) “Don Giovanni” – a co production with the Teatri S.p.A. of Treviso, the Teatro dell’Aquila of Fermo
(2006) “Carmen” – a co-production with the the Teatri S.p.A. of Treviso, the Teatro dell’Aquila of Fermo, the  Circulo Portuense de Opera of Porto, the Teatro Nazionale dell’Opera of Belgrado
(2006) “Rigoletto” – staging of Teatro dell’Opéra of Nizza
(2007) “La Bohème” – a co-production with the Teatro La Fenice of Venezia, the Teatri S.p.A. of Treviso and the Teatro dell’Aquila of Fermo
(2007) “Werther” – a co-production with the Teatro dell’Opéra of Nizza (Francia)
(2007) “Lucia di Lammermoor” – a co-production with the Teatri S.p.A. of Treviso, the Teatro dell’Aquila of Fermo and the Teatro Ventidio Basso of Ascoli Piceno
(2008) “Die Zauberflöte” – a co-production with the Teatri S.p.A. of Treviso and the Teatro dell’Aquila of Fermo
(2008) “Tosca” – a co-production with the Teatri S.p.A. of Treviso and staging of Sferisterio Opera Festival of Macerata
(2008) “Il Viaggio a Reims” – a collaboration with the Accademia Rossiniana of Rossini Opera Festival of Pesaro and a co-production with the Teatri S.p.A. of Treviso
(2008) Concerti Lirici –a  collaboration withthe  Accademia di Perfezionamento forLiric singers of the Teatro alla Scala di Milanoand with the a Accademia d’Arte Lirica of Osimo
(2009) “La Traviata” – co-production with the Teatri S.p.A. of Treviso, the Teatro dell’Aquila of Fermo and the Fondazione Nuovo Teatro G. Verdi of Brindisi – allestimento originale di proprietà dell’Associazione Arena Sferisterio di Macerata
(2009) “Il Barbiere di Siviglia” – a co-production with the Teatro dell’Aquila of Fermo, the Teatro Alighieri of Ravenna, the Teatro Nuovo Giovanni da Udine – staging of Fondazione Teatro del Maggio Musicale Fiorentino
(2009) “La Voix Humaine” | “Pagliacci” – a co-production with i Teatri del Circuito Lirico Lombardo: the Teatro A. Ponchielli of Cremona, the Teatro Sociale of Como, the Teatro Grande of Brescia, the Teatro Fraschini of Pavia and the Teatro Comunale of Ferrara
(2010) “Madama Butterfly” – a co-production with the Teatro dell’Aquila of Fermo and the Fondazione Nuovo Teatro G. Verdi of Brindisi – in collaboration with the Scuola dell’Opera Italiana, Progetto Sipario
(2010) “Il Trovatore” – a co-production with Teatro D. Alighieri of Ravenna, the Teatro dell’Aquila of Fermo, the Teatro A. Rendano of Cosenza, the Teatro Comunale of Ferrara, the Teatro G. Verdi of Pisa
(2010) “Pomme d’Api / Monsieur Choufleuri restera chez lui le…” – in collaboration with the Fondazione Teatro Comunale of Bologna, the Teatro Rossini of Lugo, the Festival della Valle d’Itria – Centro Artistico Musicale Paolo Grassi, the Fondazione Teatro Due di Parma, the Scuola dell’Opera Italiana of Bologna, the Progetto Sipario della Fondazione Pergolesi Spontini of Jesi and the IUAV of Venezia
(2011) “L’Elisir d’amore” – a co-production with the Teatri Spa of Treviso, the Teatro Sociale of Rovigo, and the Teatro dell’Aquila of Fermo
(2011) “Rigoletto” – a co-production with the Associazione Arena Sferisterio of Macerata, the I Teatri del Circuito Lirico Lombardo, and the Teatro dell’Aquila of Fermo
(2012) “I puritani” – a co-production with the Teatri del Circuito Lirico Lombardo
(2012) “Macbeth” – a co-production with the Fondazione Teatro Lirico G. Verdi of Trieste and the Fondazione Teatro Carlo Felice of Genova
(2012) “Lucia di Lammermoor” – a co-production with the Teatri del Circuito Lirico Lombardo, the Teatro dell’Aquila of Fermo, the Teatro Coccia of Novara, and the Teatro Alighieri of Ravenna
(2013) “L’Arlesiana” – a co-production with the Wexford Festival Opera
(2013) “Falstaff” – a co-production withthe  Ente Concerti Marialisa De Carolis of Sassari
(2014) “Don Giovanni” – a co-production with the Teatri del Circuito Lirico Lombardo, the Teatro dell’Aquila of Fermo, the Fondazione Teatro Comunale and the Auditorium of Bolzano and Fondazione I Teatri of Reggio Emilia
(2014) “Tosca” – a co production with the Teatro dell’Aquila di Fermo
(2014) “Les Contes d’Hoffmann” – a co-production with the Teatri del Circuito Lirico Lombardo, and the Opéra de Rouen Haute-Normandie
(2015) “Nabucco” –a co-production with the Fondazione Teatro Comunale of Modena, and the Fondazione Teatri of Piacenza
(2015) “Don Pasquale” – a co-production with the Teatri of Operalombardia (Fondazione Donizetti of Bergamo, As.Li.Co – the Teatro Sociale of Como, the Fondazione Teatro Amilcare Ponchielli of Cremona, the Fondazione Teatro Fraschini of Pavia) and the Centre lyrique Clermont-Auvergne: Opéra-Théâtre de Clermont-Ferrand, Opéra de Reims, Opéra-Théâtre de Limoges, Opéra de Rouen Haute-Normandie, Opéra Théâtre Saint-Étienne, Opéra de Massy, Opéra Grand Avignon, Opéra de Vichy).

Events Calendar

<< December 2018 >>