Co-productions and artistic collaborations

CO-PRODUCTIONS AND ARTISTIC COLLABORATIONS

FESTIVAL PERGOLESI SPONTINI

(2001) “Julie ou Le pot de Fleurs” and “Milton” – a co-production with Opéra de Rennes (Francia)
(2001) “L’Olimpiade” – a co-production with Fondazione Ravenna Manifestazioni capofila for Teatro Alighieri di Ravenna, Teatro Comunale of Modena, Teatro Municipale of Piacenza, Teatro Romolo Valli of Reggio Emilia
(2004) “Il Flaminio” –a collaboration with the Festival International d’Opéra Baroque de Beaune (Francia)
(2008) “La Salustia” – a co-production with the Festival del Radio France et Opera National de Montepellier Languedoc-Roussillon
(2012) “La fuga in maschera” – a co-production with the Teatro of San Carlo of Napoli
(2016) “Re Enzo” – a co-production with Conservatorio “B. Maderna” di Cesena e Accademia d’Arte Lirica di Osimo
(2017) “Il colore del sole” – a co-production with Teatro Comunale Luciano Pavarotti di Modena
(2018) “Il noce di Benevento” – a co-production with Accademia d’arte lirica di Osimo
(2018) “Le metamorfosi di Pasquale” – a co-production with Fondazione Teatro La Fenice di Venezia

As part of the various activities of the Festival some concerts have been produced in collaboration with Incontri Asolani-Festival Internazionale di Musica da Camera, con il Festival Organistico Internazionale di Treviso, con Centro della Voce – Università di Bologna, con la Fondazione Fanti Melloni di Bologna, con l’Associazione Marche Musica Contemporanea di Fano, con la Fondazione Canova di Possagno (TV), con Marche&Organi Network Organistico Marchigiano, Residart, Macrocosmi e Comune di Camerata Picena, Accademia Barocca de I Virtuosi Italiani, Ensemble Talenti Vulcanici, Sonora Chamber Ensemble, MaterElettrica Scuola di Musica elettronica e applicata del Conservatorio “E.R. Duni” di Matera, Ensemble Micrologus, Accademia del Maggio Musicale Fiorentino, Accademia d’Arte Lirica di Osimo, Les Talens Lyriques, Ensemble Calixtinus, Le Banquet Céleste, Roma Sinfonietta, Ensemble Odhecaton, Accademia Hermans, Conservatorio Rossini di Pesaro, Istituto Nazionale Tostiano di Ortona, La Stagione Armonica, Nuova Consonanza, Stradella Y-Project, Ensemble Mare Nostrum, Società Amici della Musica “G. Michelli” di Ancona.

OPERA SEASON OF TRADITION – G.B. PERGOLESI THEATRE OF JESI

(2005) “L’Ape Musicale” – a co-production with Teatri SpA of Treviso and a collaboration with maggio Fiorentino Formazione and Eurobottega
(2005) “Falstaff” – a collaboration with the Teatro dell’Aquila of Fermo and staging of the Teatro G. Verdi of Trieste
(2005) “Cavalleria Rusticana/Gianni Schicchi” – a co-production with the Teatro Nazionale dell’Opera of Belgrado and the Teatro dell’Aquila di Fermo